Tata

Tábori beszámoló

2015.június 28-júl.3-ig Tatán táboroztunk 45 gyerek és rajtam kívül 2 kolléganő, Árpásiné Mészáros Mónika és Kalináné Dobos Ágota. Külön busszal utaztunk, a szállásunk kőépületben volt,4 személyes szobákban, közvetlenül az Öreg-tó partján.

Szerencsére sokat tudtunk fürdeni, mert nagyon jó időnk volt . A strandolás mellett megnéztük a Tatai várat, elmentünk az Angolkertbe, a Cseke-tóhoz,felfedeztük  a műromokat. Túráztunk a Kálvária dombra, ahol megnéztük a Fellner kilátót és a geológiai múzeumot. Részt vettük egy paint-bollhoz hasonló  csúzlis kalandjátékban, hajókáztunk és megnéztük az Eszterházy kastélyt is, ami rendkívül lepusztult állapotban van. Az egyik legnagyobb élménye minden gyereknek a Fényes-fürdőben eltöltött délután volt, ahol búvárkodtunk és óriáscsúszdázhattunk. Nagyon jól éreztük magunkat.

2015.aug.25.                                                              Földesi Éva

Beküldve: 2016.03.30 14:06

Fonyódliget - Zánka

Tábori beszámoló

Az idei évben 4 pályázatot adtunk be az Erzsébet program keretében meghirdetett  táborokra. Helyhiány miatt 1 pályázatot fogadtak el  néptánc táborra, a másik három pályázatot általános táborra .Nagyon örültünk, mikor értesítettek bennünket, hogy a pályázat sikeres volt, és mehetünk a nyáron táborozni. Megnehezítette a dolgunkat, hogy 10 gyereket Fonyódligetre, 30 gyereket Zánkára osztottak be. A gyerekeknek 2000 ill.10000Ft-ba került a 6 napos tábor teljes ellátással, programokkal, illetve ehhez jött még a 7200Ft-os útiköltség. A pályázaton elnyert összeg 2.800.000Ft.

Külön busszal indultunk 2015. aug.9.-én  először Zánkára, onnan kis kompozás után  Fonyódligetre .A napi 5 óra  néptánc mellett jutott időnk arra is, hogy különféle programokon  részt vegyünk. Megnéztük a Bóbita Színház előadásában a Bűbájos lakatot, voltunk egy fantasztikus Ferenczi György és a Rackajam koncerten,  beneveztünk a Nagy vagy!-ba, ahol bejutottunk a döntőbe,vízi vidámparkoztunk, eredményesen szerepeltünk  a Ki mit tud?-on, bátorságpróbán, meghallgattuk Dr. Csókay András előadását, és természetesen az elmaradhatatlan táncházban  is nagyon jól éreztük magunkat. A zánkai táborban részt vevő gyerekek programja hasonló volt, ők Szirtes Edina koncerten jártak, ügyességi vetélkedőben vettek részt, szerepeltek a Ki mit tud?-on, táncházban és discóban voltak. A zánkai táborban idén újították fel a szállásokat, kőépületben voltak elhelyezve a gyerekek. Mindkét táborban ugyanaz volt a menü, de Zánkán az étel kevés volt és nem jó, Ligeten viszont bőven volt repeta is a finom ételekből.

Minden gyerek ajándékba kapott egy kis táskát, baseball-sapkát, és egy Erzsébet programos füzetet. Utolsó napon pedig egy könyvet az Erzsébet táborokról,illetve  dvd-t, amelyen a hétről készült válogatás van.

Minden nap tudtunk fürdeni a Balatonban, mert nagyon meleg volt, sőt olyan is volt, hogy a hőség miatt a vízben volt táncpróba.

Nagyon jól éreztük magunkat, szeretnénk menni jövőre is, a gyerekek és a felnőttek is egyöntetűen Fonyódligetre, bízunk benne, hogy sikerülni fog.

Köszönöm szépen Árpásiné M.Mónika, Kalináné D.Ágota, Eon Klaudia és Ortutay Gizella kolléganőknek a segítségét.

Földesi Éva

2014.aug.25.                                                                        Földesi Éva

Beküldve: 2016.03.30 14:05

Táborozás Agárdon

Beszámoló nyári táboroztatásról

Július 6-10 között táboroztattunk 37 felső tagozatos gyermeket Agárdon. A felnőtt kísérők

Csetneki Klára, Szőnyiné Bán Ilona és Toldiné Horváth Sarolta voltak.

Igazi kánikulában indultunk útnak július 6-án külön busszal a tó meghódítására.

Érkezésünk után természetesen azonnal a tóba vetettük magunkat, mint ahogyan az elkövetkező három nap mindegyikén is tettük. Igyekeztünk a reggeli és a délutáni időt a tóparton tölteni a legnagyobb forróságban csendes pihenőt tartottunk a gyerekeknek.

A táborban töltött időt vetélkedőkkel, kézműves foglalkozásokkal, sporttal tettük tartalmassá a táborlakók számára.

Az előző évek gyakorlatát követve idén is csapatokat alkottunk, akik ifi vezetők segítségével az egész hét során versenyben voltak, szorgalmasan gyűjtögették a pontjaikat, hogy a tábor végén az értékeléskor minél jobb helyezést érjenek el.

Nagy siker volt az éjszakai ügyelet megszervezése is, mely mivel a tábor zárt területen helyezkedik el inkább a gyermekek számára volt érdekes.

A legnagyobb kihívást idén is a tó körbe kerékpározása jelentette, melyet a csapat a nagy hőség ellenére hősiesen teljesített. Ezt a napot egy sárkányhajós program is  színesítette, amely szó szerint egységbe kovácsolta táborozóinkat.

A hét közepére megérkezett a hidegfront, mely egy hatalmas viharral érte el  a térséget. Fákat csavart ki és tört derékba az orkán erejű szél. Sajnos táborunkat sem kímélte, a nagy faház tetejére rádőlt a mögötte álló óriási fa kettészakadt törzse. Szerencsére azonnali segítséget kaptunk a katasztrófa elhárítástól, akik este 10-re megtisztították és újra lakhatóvá tették a tábort.

Még nem esett szó az ellátásról. Háromszori étkezést biztosítottunk a tanulók számára, akik a napok elteltével egyre jobb étvággyal fogyasztották el a finomabbnál finomabb falatokat.

A tábort a pénteki napon zártuk, délután érkeztünk haza szintén különjárattal.

A programokat sérülés és betegség nélkül sikerült teljesítenünk, csak a viharos nap okozott némi ijedtséget és kellemetlenséget az egyébként jó hangulatban és tartalmasan eltöltött hetünk alatt.